søndag 17. juli 2011

Norsk skaupils

I dag fikk jeg endelig brygget igjen. Nå ville jeg ha en tsjekkis lignene pils, med smak av norsk skog. Jeg tilsatt 65g granskudd som jeg plukket i våres og fryste ned. Så tilsatt jeg 9g med tørket einebær. Fikk bare ut 16l etter koking, så ikke så fornøyd med det, men fikk OG på 1.054 og en god smak på ferdig vørten. Tilsatt 2112 Cal.lager gjær uten stater, men håper dette blir bra.
Fikk også utstyret fra over dammen idag. Bestillte en "startpakke" med 2 cornelius fat, 1 co2 tank og koblinger med manometer. Bilder kommer..
Saaz, granskudd og einebær.


Koking.

2 kommentarer:

  1. Oj, spennende! Hvordan ble resultatet?

    SvarSlett
  2. Ble ok, litt syrlig ettersmak etter granskuddene, men den forsvant etter litt lagring. Smakte ikke så mye til einebærene, så skal prøve med mere en annen gang. Iikke lagret helt ferdig enda.. Hadde oppi California lager gjær, men er ikke helt happy med den, så gleder meg til jeg får bygget øleskapet og gjæringsskapet, for å bruke en bedre gjær.

    SvarSlett