søndag 3. juni 2012

Sørlibekkens lyse

Endelig en bryggedag igjen. Denne gangen tok jeg med madammen litt, og laget en lys pale ale.. For the ladies. Inspirert av en new zealandsk pale ale, så jeg fikk tak i en ny yndlings hummle, Nelson Sauvin fra en av Dr.Klems gutta, Daniel. Bryggingen gikk greit, selv om madammen måtte bruke mesteparten av tiden på lillemor som ikke ville sove. Merkeligste er at pre-boil målingen var på 1.042, og etter kok, 1.040. Merkelig saker. Gjort noe rart, men da blir det en lys, fruktig og mild. Jeg håper den blir fin. Brukte american ale gjær fra Putas pale ale.

2 kommentarer:

  1. Hei.
    Jeg har aldri brygget noe som helst før også kom jeg over denne bloggen og "Beer Brew 30", dette virket kult. Det hadde vært utrolig snillt av deg hvis du hadde giddet å skrive et blogginnlegg om hva som trengs for å brygge øl med beer brew 30, do's and don'ts og slikt for totalt nybegynnere.

    Bra blog

    SvarSlett
  2. Sorry for seint svar. Har hatt Hv øvelse. Skal brygge i morgen, så skal prøve å detaljerte neste innlegg. Takk for innlegg :)

    John

    SvarSlett