lørdag 21. mai 2011

Tapping av #4, Krem øl

I dag har jeg tappet krem øllet. Har brukt endel 0,5l flasker (inneholdt Erdinger alkohol fri, den beste alkoholfrie øllen syns jeg), som jeg kjøpte mens jeg måtte holde meg unna alkoholen pga en gravid samboer. Smakte også på min og Putas havrestout, og den var knall god! Desverre så var det en klone av en som vant NM en gang, så vi må lage en egen som vi kan kalle vår. Smakte også på saisonen vi hadde brygget (puta hadde skaffet oppskrifter til begge). Smakte bra, men trenger litt tid i kjøleskapet.
Samme gjeller første brygget vi lagde, bohemian lager, etter Putas oppskrift. Trenger enda lenger "hvile" i kjylen. De bryggedagene skal jeg legge inn senere, bare jeg får logg boka fra min medbrygger. 

Krem øl ferdig tappet.
Havrestout.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar