lørdag 20. juli 2013

Brygging med Brewster på Bryggeland

Jeg var såpass heldig å få lov til å brygge Episk apa (NM vinnerene i lys ale 2013) på bryggeland, for å teste ut dems Brewster.
Detter er en maskin med noe ala oppsettet jeg har, bare at det er mere kompakt og har motstrømskjøler. Fantastisk enkel maskin, med timer og temperatur innstilling i front av maskinen, som man kan trykke eller vri på for å sette tid og temp. Meskekaret var enklere enn mitt å løfte ut, og enkelt å sette ned over kjelen med bøylene som fulgte med. Skyllingen gikk litt raskt med en litt lettere stresset gjeng, men med litt spraymalt, reddet vi inn OG`n.
Kok gikk raskt nok, men anbefaler å ha på lokk. Humleskjema kan man følge med på nedtellings uret i displayet på maskinen, men tok iphonen i bruk for det ble mye fagprat rundt bryggingen med hyggelige mennesker og laugsfrender som stoppet innom. Kjølingen funket helt topp, men det er lurt å strupe kranen, slik at det ikke renner ut for fort.
Konklusjon: Alt i et oppsett, veldig kompakt og veldig lett å bruke. Jeg vurderer sterkt en slik maskin selv, og de får inn en ny utgave av maskinen til høsten som jeg sikler litt på.
Veldig artig med et eget kit, som dem hadde satt sammen, som man kan få kjøpt i butikken.
Takk for en kjempe hyggelig bryggedag, og håper det kan bli flere av dem.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar